۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۴۲۰۸
حجت الاسلام رستمی خبر داد؛

فعالیت 230 دفتر نهاد در دانشگاه ها | تحصیل 1300 طلبه در دانشگاه معارف

فعالیت 230 دفتر نهاد در دانشگاه ها | تحصیل 1300 طلبه در دانشگاه معارف
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کشور از فعالیت 230 دفتر نهاد در سراسر کشور و نیز تحصیل 1300 طلبه در دانشگاه معارف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان دفاتر استانی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور عصر شنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گزارشی از فعالیت های این نهاد ارائه کرد.

حجت الاسلام رستمی با بیان این که مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در حقیقت نمایندگان حوزه در محیط های دانشگاهی هستند و تاثیرگذاری زیادی در فضای دانشگاه دارند، گفت: در حال حاضر 230 دفتر نهاد در مجموعه دانشگا های کشور داریم.

وی اضافه کرد: مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در فضای دانشگاهی در بخش های مختلف شامل اقامه نماز جماعت، تبلیغ، ارتباط با اساتید دانشگاه در قالب هم اندیشی، حضور در مجامع تصمیم گیری، موضوع اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، ترویج ازدواج آسان و بهنگام و دیگر عرصه های فرهنگی و دینی نقش آفرین هستند.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها ابراز داشت: در شرایطی که سن ازدواج در جامعه بالا رفته است، برگزاری کارگاه های آشنایی با مسائل زندگی و مشاوره در امر ازدواج از سوی روحانیان در بین دانشجویان تاثیر خوبی داشته است.

وی از پایداری و استحکام ازدواج های دانشجویی خبر داد و گفت: آمار طلاق و فروپاشی زندگی در ازدواج های دانشجویی که آگاهانه صورت می گیرد، نسبت به نرم کشوری بسیار پایین تر است.

حجت الاسلام رستمی فعالیت در عرصه اسلامی سازی علوم انسانی را از دیگر عرصه های کارکردی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ذکر کرد.

وی اضافه کرد: فعالیت در عرصه اعزام مبلغ و تولیت دروس معارف از دیگر عرصه هایی است که ما در آن ورود داریم؛ در همین زمینه تاکنون بیش از 170 عنوان کتاب درسی تدوین شده و این کتاب ها هر ساله متناسب با نیاز دانشجویان تغییر می کند.

حجت الاسلام رستمی پاسخگویی به سؤالات دانشجویان را از دیگر عرصه های حضور روحانیت در دانشگاه ها دانست و گفت: 75 جلد کتاب پرسش و پاسخ از مجموعه پاسخ ها به پرسش دانشجویان گردآوری شده که در قالب کتاب، نرم افزار و سایت در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در ادامه به کارکردهای دانشگاه معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه متکفل تربیت استادان متعهد و انقلابی است و هم اکنون 1300 طلبه در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نشست دو روزه مسؤولان استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: در این دوره دو روزه افزون بر حضور شرکت کنندگان در کارگاه ها و نشست های مختلف، خدمت مراجع تقلید و علما نیز می رسیم و از رهنمودهای این بزرگواران بهره می گیریم.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در بخش پایانی این دیدار از مرجعیت و روحانیت به عنوان مدافعان راستین اسلام و انقلاب یاد کرد و گفت: در شرایطی که شاهد هجمه همه جانبه دشمن علیه ارزش های دینی و نظام اسلامی هستیم، حضور روحانیت در بین دانشجویان بسیار تاثیرگذار است. /924/پ202/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات